2014. ápr 18.

A Sörbúvár Aradon

írta: pif
A Sörbúvár Aradon

Az utóbbi hetekben igencsak eltűntem a sörhab mögött. Hrabal születésnapján jócskán túl vagyunk már, és megsokasodtak a mindennapok, az apró és a cseprő, így jó rég nem született poszt. Ezt a mostanit is csak félig én írom...

arad1.JPG

De közben azért a sörre is koncentráltam. Még februárban Atilla barátom szomolyai borospincéjében találkoztam Zsolttal, aki számtalan borkóstolót tartott már és folyamatosan számol be kulináris kalandozásairól blogján. Ő vetette fel, hogy mi lenne, ha Aradon tartanánk egy sörbemutatót. Szó-szót követett és 2 hónap szervezés után megérkeztünk Aradra. Ott Zsolt olyan többfogásos ebédet rittyentett nekünk konyhájában

arad3.jpg

- aminek gépparkját sok kis étterem megirigyelné - , hogy csak szuperlatívuszokban tudtunk róla áradozni. És Andrással is a borospincében találkoztam. Ő Tulipán könyves kávézót vezeti, ahol az aradi vértanúk portréinak tövében számtalan sikeres borkóstoló mellett most a magyar kisüzemi sör is megmutathatta magát az érdeklődőknek.

arad2.JPGKöszönöm a hazai serfőzőknek - a Legendától Rollinak, Róth (Távoli Galaxis) Zolinak, Hopfanatic Kiss Tominak, Tibeernek és feleségének Mariannak - azt a sok segítséget, amit kaptam, hogy az összeállított sörsort bemutathassam a Tulipánban. Külön hála és köszönet Rizmajer Józsinak, aki nagyvonalúan fölajánlotta a főzde búzasörét a bemutatóra. És köszönöm Andrásnak és a közönségnek a szíves fogadtatást, Zsoltnak és feleségének Rékának a csodálatos vendéglátást!

És akkor ideidézem a Zsolt kóstolóról írt cikkét - - - - - -  > , amihez néhány gondolatot szeretnék csak hozzátenni. A sörök közül nekem továbbra is a kedvencem volt a Fekete Korsó, a Trance és a Távoli Galaxis. De talán még soha nem volt ilyen finom a Rizmajer Búza, és külön nagyon kellemes meglepetés volt a Snake Bite (amit időközben fölszippantott a nép szomjas torka) és a Dühös, amiről nagyon régi emlékeim voltak csak. A csokitorta meg nagyon szépen muzsikált az Angry Beasttel. A kardamom és a komló gyönyörű párost alkotott.

Nekem óriási élmény volt, és remélem, lesz még sok ilyen a közeljövőben. Váradra már van egy meghívásom...

Áldott, békés, sörben és sonkában gazdag Húsvétot (tudom, hogy a Helyesírási Szabályzat szerint kisbetű...) minden sörbarátnak.

Szólj hozzá

magyar legenda sörkorcsolya békésszentandrás kisüzemi rízmajer Tibeer hopfanatic-kisstamás