2012. nov 16.

Forralt Démon avagy nesze neked nátha...

írta: pif
Forralt Démon avagy nesze neked nátha...

Nem, ez nem a Halloween utóhatása, hanem az FK-ra felkerült forralt sörös írásnak az előzménye. Történt ugyanis, a korábban kóstolt a műgyümölccsel fermentált Démont - más fogyasztható felhasználási formát nem látván - nekiálltam felforralni, hátha lesz belőle valami. IMG_6767_1.JPGIgazán jó sört mégse akartam ad hoc alkímiával elcseszerinteni. Fogtam cukrot, tejszínt, tojást, szerecsendiót, fahéjat és mozsarat meg egy lábost és nekiálltam a kotyvasztásnak.

A tojást kikevertem a tejszínnel és belereszeltem a szerecsendiót. Közben a szilvás Démont két evőkanál cukorral és némi - teatojásba tett - fahéjjal csigalassan forralni kezdtem. A gyöngyöző meleg sört a tejszínes fűszeres masszával óvatosan elkevertem - vagyis nem beleöntöttem, hanem, mint mikor levest gazdagít az ember, merőkanállal ki-kivettem kisebb adagokat a sörből és úgy kevertem össze a tejszínes tojással, hogy ne kapja össze a forró lé.

IMG_6768_1.JPG

A kész forró sörre még egy kevés 70%-os csokit reszeltem és megkóstoltam. A cukor, a tejszín és a fűszerek hatására a Szilvás Démonnak eltűnt az a kellemetlen mű-fanyar íze, ami miatt (szinte) ihatatlan volt. És hatásmechanizmusát tekintve ugyanúgy működött, mint a forralt bor - amit eléggé utálok - vagy a forró csoki, és szerencsére jókor is érkezett, mert a nyálkás időben a kezdődő taknyosság ellen hatásosabb fegyver volt, mint valami túlreklámozott paracetamolos gyógyszerészeti por. És egy helyes csészécskébe töltve még gasztro-szépészeti ujjgyakorlatokat is végezhetünk, hogy lenyűgözzük látogatóba érkező hölgyismerőseinket...

De mielőtt bosszús kommentek sorát találnám kiber-levelesládámban, zárásként szögezzük azért le, hogy jómagam zord télidőben is a sör hideg változatára szavazok. Maximum nem könnyű búzákat, hanem izmos baksöröket gyűrök le, ha süvöltő mínuszok rohangálnak az ajtón kívül. Úgyhogy jönnek nemsokára izgalmasabb darabok is.

IMG_6769_1.JPG

LATEST: Aki meg mindezek ismeretében vagy éppen ellenére meg szeretné kóstolni az FK-n elővezetett csokis forralt sört, az - Lehmann barnából főzve a Főzdebuszban - a Millenáris Fogadóban (a WAMP-on) megteheti.

Szólj hozzá

magyar soproni sörkoktél