2012. feb 23.

Fekete vér - Csobánkai Fekete Bárány és véres hurkás hasé

írta: pif
Fekete vér - Csobánkai Fekete Bárány és véres hurkás hasé

A hazai kisüzemi sörfőzés egének fényes állócsillaga a tavaly a Főzdefeszten debütált Csobánkai Kézműves Sörfőzde. Gábor sörei most már szerencsére nem csak palackban kaphatóak, egyre több helyen vannak csapon is. A Lupus in Lupulushoz már korábban készítettem egy sörkorit, és egy szakmai összejövetelre most a tavalyi díjnyertes Fekete Bárányhoz csináltam egy falatkát, ami hasonlóan testes, mint ez a kerek, pörkölt kávés, csokoládés, telt ízekkel bíró Oatmeal (tehát zabbal főzött) Stout.

Egy sörvacsorán már párosították a Bárányhoz a véres hurkát és az almát, én azonban most kicsit újra- és továbbgondoltam. Egy káposztás-húsos hasét készítettem, melybe a sör ízeire komponált töltelék került.

Fazékban mangalica zsírt hevítettem, és elkevertem benne 2 evőkanál barna cukrot. Ezen az alapon egy kicsit (1-2 perc) lepirítottam az átmosott kb. 0,5 kg savanyú káposztát. Majd 3 hámozott, üvegreszelőn lereszelt almát és 1,5 deci pilzenit öntöttem rá. Került még 10 deka kis kockára vágott, húsos főtt császárszalonna, 8-10 félbevágott borókabogyó és 4-5 babérlevél is a cuccba. Az egészet készre pároltam és hagytam kihűlni.

Közben kb. 25 deka véres hurkát kibontottam a bélből és 4-5 deka zsírosabb császárszalonnával megpirítottam, majd amikor már újra langyos volt, a masszába belekevertem 10-12 deka áttört gesztenyepürét.

Miután teljesen kihűlt a töltelék, a korábban kiengedett, mélyfagyasztott leveles tésztát  félbe vágtam, a két darabot vékonyra, tepsiszélességűre nyújtottam, és rárétegeztem a káposztát, majd a véres hurkás masszát. A kiterített tésztát szorosan felgöngyöltem és megkentem felvert tojással, majd egyenlő darabokra vágtam. 200-220 fokos sütőben kb. 30 perc alatt aranybarnára sütöttem a hasét, melyet remek társaságban fogyasztottunk el, és finom Fekete Bárányt kortyoltunk hozzá...

Szólj hozzá

csobánka sörkorcsolya stout