2010. dec 13.

A nagy Kozel-csalás

írta: pif
A nagy Kozel-csalás

Amikor először találkoztam a Kozellel a 2000-es évek elején (szlovákiai barátom kínált vele), nagyon megörültem. Finom ízével méltó versenytársa volt akár a Budvar-nak, akár a Pilsner Urquell-nek. Hamarosan bejött ez is az országba, sok más külföldi (elsősorban német) márkával egyetemben. A Kozelt a Dreher kezdte gyártani. Nem tudom mi lehetett az első hónapokban, de amikor én először kóstoltam az itt gyártottat, majdnem kiöntöttem a felét, brutálisan szar rossz. A dolog azóta sem javult, viszont megjelentek a totálisan félrevezető csúcsidióta reklámok, amelyek még azt is hazudták, hogy ez egy cseh remek. Pl. ez is. A dolog működik, mert sorra nyílnak azok a "cseh" sörözők, éttermek, amelyek vagy elhiszik a hazugságot, vagy nem, de továbbhazudják a vendégeiknek.

De mi ebben a különös? Ugyanígy csal a Borsodi is a Löwenbrauval. Nos az, hogy a Kozel dobozos változatán cseh vonalkód található: 859 kezdettel, és nem magyar 599 kezdettel, mint ahogy az üvegesen tényleg magyar van. Mit állít a felirat a dobozon? Azt, hogy a Dreher dobozolja a Jászberényi úton, de az EU-ban készült. No de Csehország EU tag, tehát ott is készülhetett. Vajon ott? Hát valószínűleg (99,999999 %-osan) nem, mert biztos belső információ a gyárból, hogy a dobozos is Magyarországon készül, itt főzik.

[....          

                                                  ...öncenzúra...

                                                                                                                  ....]

Ennyi. (egyelőre)

Szólj hozzá

csalás kozel