2018. jún 29.

"Behind the wheel" - Soproni Sörrally - a magyar gyümölcs útja

írta: pif
"Behind the wheel" - Soproni Sörrally - a magyar gyümölcs útja

A Heinekennél a marketing és a PR mindig is erős volt. Különösen ha belegondolunk abba, hogy 2017-ben még általános kormányzati és közutálat övezte a gyárat a Csíki Sörmanufaktúrával zajló pereskedés miatt. A Csíki azóta sem tudott nagyot újítani a kommunikációján, bezzeg a Heineken visszakerült a pixisbe. Nemrég mi is beszámoltunk róla, hogy megállapodást kötöttek az állammal a magyar komlótermesztés feltámasztására, így a gaz veres csillagos imperialista kerékkötőből hipp-hopp stratégiai szövetséges lett. Majd jött a házi sörfőző versenyes felhívásuk.

img_5544.JPG

Hogy mindez hogy jön a Soproni Sörrally-hoz? A nagy bejelentések sokszor hangzatos játékkal kezdődnek. Az úttörőcsapatoknál régen akadályversenyt szerveztek április 4. alkalmából, a Heineken meg újságíróknak készült egy kis felnőttesebb játékkal. Autós ügyességi verseny, több állomás érintésével, minél kevesebb kilométer megtételével, játékos feladatok közepette kellett eljutni Budapestről a soproni sörgyárhoz. A történet 2016-ra, az első Soproni Sörrally-hoz nyúlik vissza, ami akkor is egy bejelentéshez kapcsolódott, miszerint a Heineken csak magyar árpából készíti a Soproni-sört a jövőben. 2017-ben egy másik sörgyártási alapanyag, a víz került terítékre, ez a második Sörrally volt a "víz útja", az idei harmadik, meg a magyar gyümölcs útja volt, melynek keretében a Heineken az új kormány mezőgazdasági miniszterével, Nagy Istvánnal karöltve bejelentette, hogy ezen túl 100%-ban hazai termesztésű, gyümölcsöt használnak fel a Soproni Meggy és a Soproni Bodza Radler gyártásánál.

Azt kell mondjam zseniális! Az egyre népszerűsödő alkoholmentes Radler-piacon a soproni gyár hozott először Magyarországra valóban 0,0%-os Radlert, a többiben olyan alkoholmentes sör van, ami - elenyésző mértékben ugyan, de  - tartalmaz minimális alkoholt. A szintén "családban maradó márka", a Gösser Naturzitrone (mangós ill.  citromos ízben) után ezt a Soproni is rutinból hozza, Hogy egy ilyen alkoholmentes sör-üdítő mixben mennyi gyümölcs van, azt a feljebbi két linkre kattintva mindenki láthatja a saját szemével, de a hír beeszi magát a tudatalattinkba, és jobb érzéssel isszuk a sör-helyettesítő Radlert a strandon, ha tudjuk, zamatos magyar gyümölcsöt is facsartak bele. A kör bezárult, az üzenet működik, az alkotó megpihenhet.

Az meg csak hab a tortán, hogy - miként az agrárminiszterünk fogalmazott Érden, az egyik állomáson - tényleg nem csak marketing-üzenete van az egésznek, hanem példát mutat(hat) más multiknak és vállalkozásoknak, és ez esetben valóban profitálhatnak a hazai termelők, beszállítók is egy nemzetközi vállalat stratégiai döntései után megnyíló lehetőségekből.

P.S.: Azért - 100% magyar gyümölcs ide vagy oda - a szuperül szervezett program ellenére egész nap Radlert inni elég embert próbáló volt, így Sopronban, a megérkezés után mindenki átnyergelt a rendes sörre, ami szépen megalapozta a Volt-fesztes Depeche Mode-koncertet. A Mort Subite ugyan még nem magyar meggyből készül, de ennek is eljön az ideje...

És persze büszkén ki is húzhattuk magunkat, mert a Sörbúvár két fős különítménye két autós újságíró (Lajos és Péter) társaságában, újoncként mindjárt második lett a tizenegy csapatos mezőnyből...

 

Szólj hozzá

magyar fesztivál holland heineken soproni radler sörrally