2015. sze 08.

Mario-NETT - Megmutatjuk a turistáknak! - új sörbár a Dunakorzón

írta: pif
Mario-NETT - Megmutatjuk a turistáknak! - új sörbár a Dunakorzón

Történt a nyár elején, hogy a budapesti Marriott szálló (lánykori nevén Duna Intercontinental) meghirdetett egy pályázatot egy üresen álló üzlethelyiségre, amibe a pályázók megálmodhatták a saját vállalkozásukat. Tóth Imi (Élesztő, Skanzen) és teamje pedig gondolt egy nagyot és kitalált egy Craft Beer Bar-t és annyira jó volt a rohamtempóban összerakott pályázat, hogy meg is nyerték. Sikersztori, de ezután következett a valódi munka, testet adni a helynek, és szeptember 4-én meg is nyitott a Marionett. Erre mindenképp kíváncsi voltam, így - főleg, hogy elhalasztották a Főzdefesztet - ott volt a helyünk, sok sörös arccal (sörfőzők, bloggerek stb.) és népes vendégsereggel.

mario9.JPG

A minimáldizájn nagyon jól áll a helynek, és külön ötletes a csapok működése közben akcióba lendülő bábok mozgása. (annyira hiányzott nekem egy Spejbl és Hurvinek...) Kellemes, letisztult a belső, és mégsem válik el élesen az ötcsillagos szálloda milliőjétől. A sörök mellett fél-fastfood kaják, szállodai grillterasz-ruhába csomagolva pastrami, kolbászok, húsok, saláták várják a megéhezett népeket, és a megnyitó után állandóra is megtartják a sörfagyis kínálatot is. A megnyitóra volt meglepetés főzde, a holland vandeStreek, akik korrekt darabokat hoztak, ami a nyitókészletre fölrakott több hibás sör után legalább hozta a normát. Nem szeretnék ünneprontó lenni, de nagyon szomorú, hogy ugyanazok a minőségi problémák köszönnek vissza 4 éve. A fogyasztók meg zokszó nélkül megisszák, úgyhogy addig, amíg nem lesz a fogyasztói kultúrában változás, ez maradni is fog, mert eladható lesz a befertőződött sör.

Számomra a showt nem a remek dizájn és a kedves bábok vitték el, hanem Németh Gábor sörkoktél-pultja a bejáratnál. Ez a pult bárhol megállná a helyét, és egy nagy szállodában önmagában is látványosság volna. Remélem, ő is a berendezés része lesz, mert a szakma ismerete és a laza elegancia hatja át a sörkoktélokat, amik nagyon  idevalóak, és gasztro-trendként is előremutató ez az irány. Ezt a pultot lehet fotózni, mesélni róla otthon vagy csak nézni a finom mozdulatokat, és másik előnye, hogy olyanokat is bevon a sör világába, akik addig inkább ittak egy Chardonnay-t vagy egy Aperol-spritzet.

Biztos nem a Marionettben fogunk rendszeresen berúgni (1000 Ft / 4 dl minden sör - ami egyébként egy 5csillagos szállodában majdnemhogy olcsó, és egy angol turistát sem vág hanyatt), de egy-egy sörre megállhatunk a kellemes környezetben. Ez fel is veti, hogy ki lesz akkor a törzsközönsége a helynek. A korzón elhömpölygő turisták, az ötcsillagos grill-teraszról a kimerészkedő üzletemberek és amerikai nyugdíjasok? Ha a szálló és a lánc jól kommunikálja a vendégei és a sajtó felé a Marionettet, nagy visszhangot kaphat, mert maga a modell, ahogyan létre jött a Marionett is izgalmas, de Közép-Európában, sőt hozzácsapható Nyugat-Európa is, ebben a milliőben ez egy teljesen trendi hely, ami nagyon előremutató. Kérdés, hogy a dolgozók ezt mennyire tudják átérezni, és marad-e a trendiség, ha kicsit változtatni kell. Reméljük, a megálmodók mellett a szálló managementje is a saját gyerekének érzi majd. Gratulálunk még egyszer a Iminek és az egész csapatnak!

Szólj hozzá

magyar söröző marionett sörkoktél kisüzemi