2013. ápr 24.

Irish Red Mojito és James Brown Ale - Sörvacsora az IF kávézóban

írta: pif
Irish Red Mojito és James Brown Ale - Sörvacsora az IF kávézóban

A hét végén (április 27-28) a Kálvin-Corvin Sörkörúton az egyik állomás az IF kávézó, ahol szombat estére egy kultúr-sörvacsorával is készültek a nagyérdeműnek. (Asztalt mindenképp foglaljatok: 0612990694 )

IMG_7242.JPG

A menüt és a programot ITT találjátok. Indításnak mindjárt egy sörkoktélt javasolnék, ezt még korábban komponáltuk, és szerintem hamar el fog terjedni a jobb sörözőkben. Irish Red Mojito-nak neveztük el, mert zúzott jég, cukorszirup és friss mentalevél van benne, mint egy Mojito-ban, viszont mellé eper és Stari Ír Vörös sör kerül. Egy könnyű tavaszi-nyári igazi teraszos koktél, kevés alkohollal, kellemes, enyhén édeskés ízekkel, és persze jó hideg és csúszik.

Utána a zene és a kulturális tárlatvezetés mellé az IF séfje talált ki finom tavaszi ételeket, amihez én válogattam söröket a magyar kézműves palettáról. Olyan darabok is lesznek itt, amiket nem nagyon lehet(ett) eddig csapon kóstolni.

A Kalász, a volt Palóc búzasör palackban csak szűrve jut el hozzánk, csupán speciális igény esetén hagyják szűretlen változatban. Egy hordó érkezett is a Ráday utcába. Hozzá nagyon illik a tavaszi zöldspárga fűszeres kecskesajt krémmel, szárított paradicsommal.

A Dupla Kölesesről már korábban is kiderült, hogy jól illik hozzá a spenót. Szerintem még a gombát is kívánja, így a spenóttal-camamberttel grillezett gombafejeket ehhez választottam.

IMG_7237.JPG

 

És akkor jön egy igazi újdonság. A Legenda Sörfőzde James Brown Ale-je, amit én is csak a napokban kóstoltam meg palackból. Ez most csapról érkezik a poharunkba, mellé kacsatepertő citromos-olivás kanapén. A sör kellemesen fanyar és enyhén, kávésan pörkölt, kicsit stoutos, kicst citrusos a Cascade-komlótól. Úgyhogy aki megkóstolja, mindjárt eszébe jut

Zárásnak pedig egy jó kis desszert a Tuck Baráthoz. Körte barna cukorral karamellizálva. És máris rendben van a hétvégénk...

Szólj hozzá

magyar legenda sörkorcsolya kisüzemi sörvacsora