2009. dec 14.

Memminger hajó a Dunán

írta: pif
Memminger hajó a Dunán

A Memminger sörök létezéséről csak nyáron szereztem tudomást először, amikor belebotlottam véletlenül a magyarországi egyedüli forgalmazó fonyódi Kft. honlapjába. (Egyébként Michael Jackson, aki mint tudjuk nem az énekes :-) egy sort sem írt egyik könyvében sem erről a gyárról, sem termékeiről) Felhívtam a Kft. vezetőjét, Stujber Lajost, aki arra a kérdésemre, hogy hol lehet belekóstolni a zömében búzasörökből álló választékba, sejtelmesen csak annyit mondott, szokott járni Budapestre, majd hoz egy kóstolót mindegyikből. Igen ám, de ez a mindegyik több mint egy tucat különféle üveget jelent, és hát kapkodásomban még az árat sem tisztáztam. És ha egy vagyon lesz? Szóval többszöri időpontmódosítás után végül október végén érkezett meg a nagy szállítmány, méghozzá egy teljes rekesznyi, jópár fajtából több is, az ára pedig valóban jelképes volt.

 

 

 

Már derekasan kóstolgattuk a söröket (többek között én pl. a barna búza változatot összevetettem a Franziskaner barna búzájával, és bizony a Memminger győzött), amikor újabb hír érkezett a bajor sörök nagy importőr-mecénásától, Stujber úrtól, hogy december 5-én lesz a Dunán egy sörkostóltató sétahajókázás, ahol 15 különböző sörrel lehet ismerkedni.

No ezt az alkalmat sem szalasztottuk el, egy nagyon vidám hangulatú estét töltöttünk el, ahol nem csak az egyes Memminger-változatok egyéni sajátosságaiban mélyedhettünk el, hanem megismerkedtünk pár kedves gyerkőccel - köztük a Stujber család legkisebb lányával -, akik egy 2 literes kriglibe gyűjtötték a vendégek által elpusztított palackok kupakjait.

És akik lemaradtak erről, még ne dőljenek a kardjaikba, 2010. jan. 23-án újra lesz Memminger kóstolás!

 

Pável - Gérard Duchemin

 

 

 

 

 

Szólj hozzá

memminger