2011. feb 03.

It's MÁJ life - St. Georgen Doppelbock Dunkel

írta: pif
It's MÁJ life - St. Georgen Doppelbock Dunkel

Ebben a téli zimankóban az embernek elmegy az életkedve. Fárasztó napom volt, enni sem volt kedvem. Gondoltam lefekvés előtt eltompítom magam egy kis komlóval. Addig kotorásztam a pincében, míg a kezembe akadt egy flaska St. Georgen sötét duplabak. No, ez a hideg, és a rosszkedv ellen is biztos jó lesz, gondoltam magamban.

A buttenheimi sörfőzde már korábban bizonyított üde, friss Kellerbierjével, és Pilsével. Ez a duplabak 7,3%-os alkohollal készül, nem egy finomkodó, nagyon megkomponált ízvilágú duplabak. Inkább nyersen, őszinte. Legalábbis a palack kibontása után ez volt az első benyomásom. Rozskenyeres és pörkölt malátás illatok szálltak felém. A kólaszín italból az első korty után enyhén likőrös klasszikus duplabakos ízek áradtak szét. Karamell, aszalt gyümölcsök, és a háttérben egy kis kávés-csoki. Ami a legszebb oldala volt a sörnek, hogy csodálatosan száraz volt az ízvilága, és gyönyörűen pezsgő buborékok kergetőztek az ínyemen. Ahogy melegedett a pohárban, úgy nyílt ki egyre jobban az ital, és megmutatta enyhén édeskés oldalát is. Annyira telt és gazdag lett, hogy a "nyersen őszínte" kitételt ünnepélyesen visszavonom, és módosítom "rafináltan megkomponált, elsőrangú"-ra.

A nehéz sör kortyolgatása közben, és persze a vacsora hiánya miatt, bizony megéheztem. A Löwenbräu kesernyés száraz ízvilágú duplabakját libazsíros rozskenyérhez már korábban kipróbáltam, így erre az alapra építkeztem. Volt otthon egy kis libamáj-paté, ebből rászeltem pár szeletet, és hogy kicsit szinesítsem és frissebb legyen, némi uborkát és pritaminpaprikát szeltem rá. Megkóstoltam, és jó volt, de... De hiányzott még valami. Ízlelgettem a sört, és előbújt a mélyről egy kis kandírozott narancshéj-íz. Tettem az előzőekhez pár félbe vágott mandaringerezdet. A rozskenyér és a libazsír masszív, telt alapot adott a nehéz, alkoholgazdag malátás sörnek. A pritaminpaprika és az uborka a zöldséges komlós ízekkel, a mandarin az édeskés ízekkel harmonizált. Az enyhén füstölt és sós ízű libamáj-pástétom meg kiemelte mind a keserű, mind az édes ízeket. Felírhatjuk ezt is. Libamáj + száraz, sötét duplabak = jóóóóóóóóóóó

Szólj hozzá

bajor sörkorcsolya bak